Το σχολείο ξεκινά και πάλι σε όλη την χώρα. Για τα παιδιά στα δημοτικά σχολεία, αυτό σημαίνει επιστροφή στην μεταφορά βαρέων σακιδίων , των πόνων στις πλάτες και των προβλημάτων στάσης που προκύπτουν.

Κάθε φθινόπωρο, ο πόνος από βαριά σακίδια είναι από τους πιο συχνούς νεανικούς τραυματισμούς που οδηγούν στον ορθοπεδικό. (Σχεδόν τόσο συχνός όσο στο γυμνάσιο οι αθλητικές κακώσεις).

Αν είστε γονέας ενός παιδιού τέτοιας σχολικής ηλικίας, ίσως να αναρωτιέστε: φοράει ένα λάθος σακίδιο το παιδί μου;

Όχι απαραίτητα.

 
ΣΑΚΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΤΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑ.

Τα σακίδια είναι δημοφιλή για έναν λόγο, αφήνουν τα χέρια ελεύθερα και αναθέτουν την "βαριά δουλεία της ανύψωσης" των σχολικών βιβλίων, των τετραδίων, διάφορων αξεσουάρ, καθώς και των τάπερ γευμάτων στο ισχυρότερο μέρος του σώματος - την πλάτη και τους κοιλιακούς μυς.

Τις περισσότερες φορές, τα σακίδια είναι ο πιο αποτελεσματικός και ασφαλέστερος τρόπος για τα παιδιά και τους εφήβους για να μεταφέρουν ό, τι χρειάζονται για το σχολείο.

Η περίπτωση των υπέρ του σακιδίου ("υπέρ"):
⦁ Τα σακίδια αφήνουν τα χέρια ελεύθερα για να:
    ⦁ κρατιέστε σε χειρολαβές, για παράδειγμα, όταν ανεβαίνουμε σε σχολικό λεωφορείο
    ⦁ μεταφέρουμε άλλα αντικείμενα, όπως κλειδιά του σπιτιού, ένα μουσικό όργανο ή ένα κινητό τηλέφωνο
    ⦁ διατηρείται η ισορροπία κατά το περπάτημα ή το τρέξιμο

⦁ Τα σακίδια διανέμουν το βάρος ομοιόμορφα.
Ένα σωστά τοποθετημένο και συσκευασμένο σακίδιο είναι πολύ πιο εύκολο στην πλάτη, τους ώμους και το λαιμό από ό, τι άλλοι τύποι σάκων που μπορεί να ταλαντεύονται πάρα πολύ ή να δημιουργούν ασύμμετρη στάση του σώματος από το τράβηγμα στον ένα ώμο ή μπράτσο.

⦁ Σε αντίθεση με τις τσάντες με ρόδες, τα σακίδια είναι φορητά και εύκολα μεταφερόμενα.
Μπορούν να μεταφέρονται εύκολα σε σκάλες και σε διαφορετικές οδικές και καιρικές συνθήκες.

⦁ Τα σακίδια αποθηκεύονται εύκολα.
Τα περισσότερα είναι αρκετά συμπαγή για να αποθηκεύονται σε ερμάρια ή κάτω από τα θρανία.

Τα σακίδια, σε γενικές γραμμές, είναι ο καλύτερος τρόπος για τα περισσότερα παιδιά να μεταφέρουν τα πράγματά τους στο σχολείο.


Η περίπτωση των εναντίον του σακιδίου ("κατά"):
⦁ Μερικά είναι πάρα πολύ μεγάλα.
Μοντέρνα στυλ σακιδίων διαθέσιμα στα καταστήματα μπορεί να είναι πολύ μεγάλα ή φαρδιά. Η κακή εφαρμογή ενός τέτοιου σακιδίου πάνω στο σκελετό ενός παιδιού, σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος λόγω βιβλίων, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σπονδυλικής στήλης.

⦁ Υπερφορτωμένες τσάντες μπορεί να προκαλέσουν πόνο στην ράχη, τον αυχένα και στον ώμο.
Μπορούν επίσης να οδηγήσουν τα παιδιά σε βάδιση εκτός ισορροπίας, καθιστώντας τα πιο επιρρεπή στο να πέσουν και να υποστούν άλλους τραυματισμούς, όπως κατάγματα ή διαστρέμματα.

Τα σακίδια-πλάτης μπορεί να είναι χρήσιμα όταν χρησιμοποιούνται σωστά. Για την αποφυγή προβλημάτων στην σπονδυλική στήλη, αφιερώστε χρόνο για να επιλέξετε τη σωστή τσάντα για το παιδί σας.


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Τα παιδιά που συνήθως μεταφέρουν βαριά ή ασύμμετρα σακίδια μπορεί να αναπτύξει τις ακόλουθες καταστάσεις:

⦁ Αγγειακά προβλήματα / νευρική βλάβη.
Μερικά σακίδια έχουν σαθρές, λεπτές τιράντες που δεν είναι καλά παραγεμισμένες. Αυτές μπορεί να πιέσουν στους ώμους, κόβοντας την αιματική κυκλοφορία στους βραχίονες και τα χέρια. Τα παιδιά μπορεί να παρατηρήσουν ένα μούδιασμα, μυρμήγκιασμα, ή μυϊκή αδυναμία στα άνω άκρα.

⦁ Συμπίεση των σπονδύλων και φλεγμονή των δίσκων.
Θα έχετε δει πιθανώς ένα παιδί με ένα βαρύ σακίδιο να γέρνει προς τα πίσω από το βάρος. Μερικά παιδιά προσπαθούν να εξισορροπήσουν τον κορμό τους γέρνοντας υπερβολικά σε αντίθετη κατεύθυνση προς τα εμπρός ή κλίνουν προς τα εμπρός τα ισχία τους. Οποιαδήποτε από αυτές τις κινήσεις μπορεί να συμπιέσει τους σπονδύλους της σπονδυλικής στήλης, οδηγώντας σε φλεγμονή των δίσκων. Αυτό προκαλεί ραχιαλγία ή χαμηλή οσφυαλγία.

⦁ Μυϊκές συσπάσεις.
Η υπερβολική πίεση στην πλάτη μπορεί να οδηγήσει σε ακούσια κάμψη των μυών, παρόμοια με έναν σπασμό.

⦁ Θλάσεις στον αυχένα, πάνω μέρος της πλάτης, ή τον ώμο.
Η μεταφορά ενός μεγάλου βάρους στους ώμους μπορεί να προκαλέσει μυϊκή θλάση (ρήξη μικροσκοπικών μυϊκών ινών ) στους μύες του ώμου, του αυχένα και της πλάτης. Θλάσεις του πάνω μέρος της πλάτης ανάμεσα στις ωμοπλάτες είναι πολύ συχνές, δεδομένου ότι πολλά παιδιά καμπουριάζουν τις πλάτες τους κάτω από το βάρος της τσάντας.

⦁ Προβλήματα λόγο κακής στάσης του σώματος
Κακή στάση του σώματος μπορεί να προκύψει κουβαλώντας μια κακώς σχεδιασμένη, κακώς τοποθέτηση και υπερφορτωμένη τσάντα. Εβδομάδες ή μήνες αγωνιζόμενο ένα παιδί κάτω από ένα βαρύ φορτίο-τσάντα μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα όπως στρογγυλεμένους ώμους, ειδικά στα κορίτσια.

⦁ Φορώντας ένα σακίδιο στον ένα ώμο, που κάποια παιδιά βρίσκουν πιο κομψό, μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη ραχιαλγίας, δημιουργώντας μια ανισορροπία στη στάση του σώματος, καθώς το παιδί γέρνει προς την άλλη πλευρά για να αντισταθμίσει.

⦁ Στην χειρότερη περίπτωση, βαριές τσάντες μπορούν να συμβάλλουν ή να επιδεινώσουν, όχι να δημιουργήσουν σκολίωση της σπονδυλικής στήλης, πιο συχνά στα κορίτσια.

⦁ Κατάγματα κοπώσεως.
Οι βαριές τσάντες κάνουν τα παιδιά να γέρνουν πολύ προς τα πίσω. Αυτή η αφύσικη θέση της σπονδυλικής στήλης δημιουργεί κατάγματα στους αυχένες των σπονδύλων προκαλώντας σπονδυλολίσθηση. Τα συμπτώματα των καταγμάτων κοπώσεως περιλαμβάνουν πόνο που ακτινοβολεί στον γλουτό και τα πόδια.


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ 
10 συμβουλές για τους γονείς και τα παιδιά για να αποφύγετε τον πόνο στην πλάτη:

⦁ Αγοράστε τη μικρότερη απαραίτητη τσάντα.
Αν η τσάντα είναι πολύ μεγάλη, το παιδί σας μπορεί να μπει στον πειρασμό να την γεμίσει υπερβολικά.

⦁ Προσέξτε το βάρος.
Μία τσάντα, όταν είναι πλήρως φορτωμένη, δεν θα πρέπει να ζυγίζει περισσότερο από το 10-15% του σωματικού βάρους του παιδιού. Για παράδειγμα, αν το παιδί σας είναι 30 κιλά, το βάρος του σακιδίου του δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα τέσσερα κιλά. Μία τσάντα τριών-κιλών θα ήταν ακόμη πιο ασφαλής. Ξεκινώντας με μια ελαφριά κατασκευασμένη τσάντα από καμβά ή νάιλον είναι μια καλή αρχή.

⦁ Οι τσάντες με λουριά πλάτης είναι ότι καλύτερο.
Μία ευρεία με αντικραδασμική προστασία τσάντα με ιμάντες ώμου θα προστατέψει τους ώμους από τραυματισμούς. Μια επιπλέον επένδυση στην πλάτη της τσάντας παρέχει πρόσθετη άνεση και προστατεύει την πλάτη από το να τραυματιστεί από γωνίες βιβλίων και άλλων αντικείμενων.

⦁ Ψάξτε για τσάντες με ζώνες μέσης.
Σακίδια με ζώνες μέσης μπορεί να βοηθήσει στο να διανείμετε το βάρος πάνω από τους γοφούς, αφαιρώντας λίγο από την πίεση που ασκείται στους ώμους και την άνω / μέση ράχη. (Η ίδια αρχή χρησιμοποιείται σε σακίδια πλάτης για να βοηθήσει τους ενήλικες να μεταφέρουν άνετα διάφορα πράγματα έως 20 κιλά).

⦁ Η ύπαρξη χωρισμάτων στις τσάντες είναι το μυστικό.
Οι τσάντες με χωρίσματα μπορεί να βοηθήσει να ακινητοποιηθούν τα αντικείμενα και να διανέμουν το βάρος ομοιόμορφα σε όλη την τσάντα. Βάλτε τα βαρύτερα αντικείμενα στο κέντρο της τσάντας.

Παράδειγμα μιας κακής επιλογής σακιδίου: η τσάντα είναι πολύ μεγάλη, είναι παραγεμισμένη και κρέμεται πολύ χαμηλά στο σώμα της.

⦁ Σφίξτε τα λουριά.
Κρατώντας την τσάντα κοντά και στο κέντρο της ράχης εκτονώνεται η πίεση στους ώμους και την μέση. Σφίξτε τους ιμάντες, μέχρι το σακίδιο να φοριέται κοντά. Αν το κάτω μέρος του σακιδίου κρέμεται πάνω από τους γλουτούς, τα ρυθμιζόμενα λουριά πρέπει να σφίγγονται μέχρι η τσάντα να σηκωθεί.

⦁ Χρησιμοποιήστε ντουλάπια στο σχολείο.
Εάν το παιδί σας έχει ένα μέρος για να αποθηκεύει ή να κρατεί τα πράγματα του κατά τη διάρκεια της ημέρας στο σχολείο του, τον ενθαρρύνεται να το χρησιμοποιεί αντί να κουβαλά κάθε βιβλίο όλη την ημέρα.

⦁ Μην μεταφέρετε τα πάντα κάθε μέρα.
Αναζητήστε τρόπους για να ετοιμάζεται η τσάντα με σύνεση και να περιορίζεται τα περιττά αντικείμενα. Για παράδειγμα, το παιδί σας πρέπει να μεταφέρει τον φορητό του υπολογιστή στην τάξη κάθε μέρα; 

⦁ Σηκώστε την τσάντα με ασφάλεια.
Πάντα λυγίστε τα γόνατα για να σηκώσετε μια βαριά τσάντα, και χρησιμοποιήστε και τα δύο χέρια.

⦁ Κουβαλήστε το σακίδιο και με τους δύο ώμους.
  «Το μονόπαντο κουβάλημα" ενός σακιδίου είναι παράλογο και θα οδηγήσει τελικά σε πόνο.

Aν το παιδί σας έχει πόνο στην πλάτη που σχετίζεται με το σακίδιο, ο οποίος δεν υφίεται με την ανάπαυση, μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ασπιρίνη, ιβουπροφαίνη, ναπροξένη), και ελαφρύνοντας το φορτίο, μπορεί να χρειαστεί να μας ένα συμβουλευτείτε για μια εξέταση. Κλείστε το ραντεβού σας. Τηλέφωνο: 6973322610.